دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 شهريور 1396 - 11:51
مروری بر روزنامه‌های عرب‌زبان منطقه

حماس در حال تقویت روابط خود با «محور شیعی» است/ رئیس‌جمهوری آمریکا به چین می‌رود

سفر رئیس‌جمهوری آمریکا به چین، پیام رئیس جمهوری لبنان به همتای آمریکایی و تلاش حماس برای تقویت روابط خود با محور ایران؛ از موضوعاتی است که مورد توجه ویژه رسانه‌های عرب زبان قرار گرفته‌‌‌‌‌‌‌ است.
کد خبر : 211950

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، عناوین مهم روزنامه‌های عرب‌زبان منطقه را در زیر می‌خوانید:


پیام میشل عون به ترامپ




روزنامه القدس‌العربی چاپ لندن در گزارشی نوشت: «میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان در پیامی به دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود بر موضع ثابت بیروت درباره جنگ علیه تروریست‌ها تاکید کرد.»


عون در این پیام که به مناسبت حملات 11 سپتامبر منتشر شد، گفت: «ما در حالی با این مناسبت مواجه هستیم که جهان شاهد جنگی علیه تروریست‌هاست. تروریست‌هایی که بی‌گناهان را می‌کشند. لبنان جزو نخستین کشورهایی بود که حملات 11 سپتامبر در واشنگتن و نیویورک را محکوم کرد.»


وی افزود: «ما امروز همگی علیه تروریسم متحد هستیم و خواهان همبستگی برای ریشه‌کن کردن آن می‌باشیم. عملیات ارتش لبنان نشان دهنده پافشاری ما برای ممانعت از تحقق اهداف تروریست‌هاست و در راستای احترام به همه شهداست.»


ترامپ به چین می‌رود



روزنامه الاخبار چاپ لبنان نوشت: «یک مسئول آمریکایی شب گذشته (سه‌شنبه) گفت دونالد ترامپ در ماه نوامبر (آبان) در خلال نخستین سفرش به آسیا توقفی در چین خواهد داشت.»


این سفر در سایه تنش در شبه‌جزیره کره بر سر آزمایش‌های اتمی کره‌شمالی انجام می‌شود.


قرار است ترامپ در نشست آمریکا- کشورهای جنوب شرقی آسیا (آ سه آن) و نشست شرق آسیا در فیلیپین شرکت کند. علاوه بر این، رئیس‌جمهوری آمریکا در کنفرانس همکاری‌های اقتصادی کشورهای آسیا-اقیانوسیه (اپک) در ویتنام حضور خواهد یافت.


حماس در حال تقویت روابط خود با «محور شیعی» است



روزنامه فرامنطقه‌ای رای‌الیوم در گزارشی نوشت: «نداف ارگمان، رئیس شاباک در گزارشی در جلسه هفتگی رژیم اسرائیل اعلام کرد، آرامش فریبنده‌ای در غزه حکم‌فرما است چرا که نوار غزه شاهد وخامت بحران‌هایش است به این دلیل که حماس به سرمایه‌گذاری در تحکیم و تقویت روابط استراتژیک خود با محور شیعی به رهبری ایران ادامه می‌دهد. همچنین حماس با حمایت تهران در تلاش است تا جای پای خود را در لبنان محکم کند و برای جنگ جدیدی با اسرائیل به مقدمه چینی بپردازد.»


ارگمان وضعیت امنیتی در کرانه باختری را «شکننده و بسیار حساس» خواند که به‌ گفته وی، از زمان شلیک گلوله در داخل مسجدالاقصی در 14 ژوئیه (23 تیر)، تعداد هشدارهای امنیتی به شدت افزایش یافته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته